Personlighetskunskap

Läser boken som undrar om jag är gift med en psykopat.
Nope. Ingen har friat. Inte ens en psykopat....
Men jag vet andra som är. Åtminstone i äktenskapsliknande former. Och nu vet jag varför jag inte kommer nån vart med allt mitt förståndiga, förnuftiga och förnumstiga. Alla goda råd är helt enkelt överflödiga i psykopatförnuftighetsvisartecknen. De ska i så fall utgå från annat fokus. Jag har läst och lärt. Det är inte vem som helst som älskar på det viset. Som tror att det är kärlek de upplever. De är på sitt vis störda själva.

Men nu har jag ju redan sagt ifrån. Att proffsen ska ta vid. Att inte jag kan dela allt som i mina ögon är skvatt galet. Jag vill ju inte ha allt det som redan på distans ger mig stresshjärtklappning. Och än mindre mitt  i knäet.

Jag har ju fullt upp med mig.

Och med den intressanta boken.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0