Thorvallssaknad

Det smyger sig på en aning ångest.
Tänk om jag inte får någon bok till julklapp?
Jag får bergis ingen bok. Jag har inte önskat nån.

Så, kom jag på.....
Jag kan ju välja själv.

Slanten skulle gå "till nåt kul" sa han.
Halva slanten är slut. För mig är det kul med goda dofter varför värsta presentförpackningen med Light Blue edt plus duschcreme & bodylotion fick följa med hem i tisdags. Lådan bara stod där och väntade på att få bli köpt, där i parfymeriet.

Och imorrn ska minsann den andra halvan slant få gå åt. Då ska jag köpa mig lite mera Thorvall. Jag älskar Kerstin Thorvalls bokstäver. Hon går rakt in i min märg. Jag blir fullständigt upptagen av henne. På ett synnerligen behagligt sätt. Hon liksom trollbinder mig, även om alla bokstäver inte är till för att trollbindas på det viset.
Imorgon ska jag bli ägare till hennes "Upptäckten".

För vad vore en jul utan en god bok.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0