Minnesmusik

Jag spelar Beatles så högt jag vågar just nu. Det är skönt att spela högt och Beatlesmusiken lyfter mig en aning från en smula downläge.

Kommer oavkortat att tänka på en begravning. Min storasysters. Enligt beställning sjöngs bland andra "Let it be" av Beatles. Det gillade hon säkert. Hon om någon gillade musik. Hon gick i trans av musik.

Då är inte minnet långt bort att tänka på vad en fd arbetskamrat berättade om sina barn som hittat en död fågel. De iordningsställde en slags kista och samlades för begravning. Mamman tjuvkikade från ett fönster. Barnen hade sänkt den lilla lådan i en grop och stod allvarsamma samlade omkring den. Så kom plötsligt en av de lite större barnen på att den döde skulle hedras med en sång. Alla tänkte efter för att så småningom komma fram till att stämma upp i en låt som för tillfället låg på topplistorna. Och de sjöng:



~ Upp och hoppa mor, slå på trumman bror, det är dans uti Valhall inatt ~

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0