PMS-shopping

Idag skulle jag ÄNTLIGEN shoppa. Efter alla extrauppdrag i sommar ramlade det in en lön som tillät lite utsvävning. Jag har planerat i dagar, i veckor och visste precis vad jag skulle ha när jag gick ut på stan på lunchen. På en timma skulle jag inhandla:
* En ny ansiktskräm - den gamla biter inte på rynkorna tycker jag :-(
* Manchesterbyxor i någon brun skön höstfärg
* Handskar - det går inte cykla barnhänt på mornarna längre. Burr !!!
* Gärna en varm fin tröja i höstfärger om det hanns med.

Nedanstående kom jag åter till jobbet med i min påse:
* Köksgardiner i turkost
* En löpare i turkost
* Två ljuslyktor i turkost
* Vita stearinljus

Men va´fan?
Har jag PMS eller?
Man BLIR faktiskt svullen i hjärnan vid PMS.
Jag är ju fortfarande O-shoppad! Jag har fortfarande inga handskar och ska cykla i det här höstvädret imorrn bitti igen.
Och vad ska jag smörja mig med imorrn då? Nivea är FÖR fett!
Värst av allt: Jag riktigt AVSKYR turkost!!


När man INTE får handla - då hittar man massor. När man FÅR handla - då finns det inget. Vem,  V E M tusan har uppfunnit den mekanismen??




 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0