Disktrasa

Få saker är så snuskigt som ingredienser vilka vantrivs på en wettex. Och få saker kan få mig på så riktigt dåligt humör som odören av en sur disktrasa. Hur folk öht står ut att ha något så vedervärdigt i köket är för mig obegripligt.

För att inte tala om de föräldrar som i förbifarten bjuder sina ungar på en avtorkning med densamma......... Uäck !!

Mina wettex surnar precis lika bra som andras.
Om de nånsin får chansen vill säga.
Det händer endast om någon annan sköter om dem några dagar och aldrig under mitt inflytande.
Nej, när jag bestämmer i köket och över disktrasorna, får de sig ett kortare bad med klorin eller liknande långt innan faran ens närmar sig.


DISKTRASETIPS:
* Släpp trasan så ursköljd den tillåter i slasken eller diskhon och häll sen direkt från flarran en skvätt klorin såpass att  trasan blir helt fuktig.  

* Glöm den nån kvart/halvtimma.

* Skölj och krama ur först med ljummet/varmt och avsluta med kallt vtn.

* Upprepa vid behov

Ovanstående diskratsetips sparar slantar i hushållskassan eftersom man om och om kan blåsa nytt liv i trasan och därmed slipper köpa nya jämt.  Såvida man inte låter den bada i klor över natten. Då ger den upp helt enkelt. Och liksom smälter medan man sköljer den....
By the way..... disktrasor skall alltid sköljas ur kallt innan man hänger den ifrån sig. Ljummet/varmt blir annars som värsta odlingsvärmen för basiluskerna.

Häpp !

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0