Musikterapi

Ljud i kroppen skapar också resonans på atom och molekylnivå. Ljudvågor fortplantas lätt tack vare vattnet. Ljudet skapar vibrationer i de levande cellerna, vilket kan liknas vid en djupgående energimassage. Detta kan hjälpa till att återställa en frisk ordning genom att energi tillförs, varvid spänningar och blockeringar skakas loss..... kan man läsa om musikterapi här.

Boney M löser precis nu en massa sköna energier i mitt inre. Under så hög decibel mina öron klarar. Och redan efter ett par låtar är jag så himla glad.

Om det inte vore så förbaskat dyrt skulle jag skaffa mig ett eget program av Alfred Tomatis. 
Men håller jag gluggarna öppna kan det kanske finnas någon typ av gruppmusikterapi hos studieförbunden nästa termin.

Tillsvidare får favoritmagikerna fortsätta göra allt sitt goda.
Stewie W
le Marc
Beatles
Andrea Bocelli
Queen
Orsa Spelmän
Edin & Ådal
Lars Gullin
och Luis Miguel
....förutom Boney M

Det känns verkligen som de har nånting inbakat i sitt musikbudskap.
Turligt nog inget kommersiellt som den där reklamfilmen med ultrakorta frekvenser CocaCola hade.

Jag blir bara glad.
Och sugen på att röra på mig.


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0