Hörande

Undrar om man kan kalla min känsla av understimulering på vissa ljud för hypoacusis, i motsvarighet till hyperacusis - även om jag så att säga inte har en dysfunktion.

Mina öron blir aldrig nöjda på vissa låtar. Frågan är vilken av hörlurarna och eller trumhinnorna som ger sig först. Status Quo - Somebody To Love kan liksom inte spelas tillräckligt högt. Försöker få förnuftet att råda. Tinnitus hade jag dejt med i tre dagar efter en Roffe Wickströmkonsert och det räcker livet ut. Den bekantskapen sades upp direkt och jag lovade för evigt att alltid ha hörselproppar vid livekonsert.
Men det är självbedrägeri eftersom jag släpper in Status Quo ända in bland hammarskaft och stigbyglar utan att tänka mig för.

Som om det vore nån skillnad hemmavid liksom.


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0