Mc-syskon

Storebror har blivit med ny motorcykel. En flong ny, stor, röd & grann. Med ordentligt buller och precis som gjord för en tuffing. Jag är så glad för hans skull. Den maskinen är han värd i kubik.       

Kawasaki mean streak VN1600

                                                                                      16019-81        

Efter två och en halv timmas telefonprat igår kväll är jag nu tillräckligt peppad att få till bullret i min egen hoj. Höll pga den långa telefonsejouren på att missa nåt spännande idag. Men det ordnade sig tidigt imorse när telefonlinjen var ledig igen och nu skall jag snart ge mig iväg för att ansluta till Mc-kortege från Askersund. Och inbjudande är ingen mindre än själva bullermeken. Han skall å sin sida, ställa ut sin veteranHD hos Inpefessa MC på orten.

Klart jag ska ha en massa buller. Och det är klart jag ska ansluta till Mc-klubben och kortegen. Det gäller att finnas här och nu och se till att det är förbaskat skojigt och spännande medan det pågår.

Mia Törnbloms hänvisar till en klients syn på saken i sin bok:   

Om man alltid har ett ben i det föflutna
och alltid ett ben i framtiden:
så pinkar man på nuet!




Kommentarer
Postat av: Lyckliga grodan

mitt i prick av mia..
det finns en kawasaki i mitt hjärta..
för länge sedan..

varje vår när det börjar lukta grus..
då brummar det till nere i hjärtevrån..

2006-06-06 @ 19:40:12
URL: http://lyckligagrodan.blogspot.com

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0