Melodikryss äger

Hade webversionen av Melodikrysset uppe på skrämen och gick intill när det var dags för en ny bit att knäcka. När så dagens klassiska verk spelades upp gick den store lille av boysen fram och sa spontant, innan jag ens hann höra efter:
- Det här är ju Mozart !
- Ja, det är det nog sa jag, kanske Eine Kleine Nachtmusik. Hur kan du veta det lille vän?
- Jag vet bara att han heter Wolfgang Amadeus Mozart och att han föddes 1756.

Okej.... grabben är nyss fyllda nio.
Hans klass fick förvisso komma till konserthuset när det var Mozartjubileum, men att han hade sånt karbonpapper på insidan kunde jag inte tro. Dumma mej!

Dialogen fortsatte:
- Tycker du att Mozart suger?
- Nä-ä! Suger betyder skit. Riktigt mycket skit förstår du. Mozart äger faktiskt!

Kommentarer
Postat av: Lyckliga grodan

vissa grejer är tidlösa liksom..
och vissa grabbar är skärpta..
:)

2006-06-04 @ 22:24:55
URL: http://lyckligagrodan.blogspot.com

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0