Militärboys

16019-90                        16019-89
Foto & Sömmerska: Airam 

Märkligt, inte en enda gång under sömnaden tänkte, kände eller trodde jag att boysen skulle älska sina nya semesterbyxor därför att de plötsligt kom att känna sig som stora starka militärboys. På momangen bubblade fantasin ur dem båda. Hur de skulle försvinna in i vegetationen och därför kunna smyga på motståndarna: de onda, och tack vare sin kamoflageklädsel vinna alla poäng som stod att finna.

Pojkar är pojkar....och det är underbart!

När det stod klart för dem att det var Airam som själv hade sytt shortsen fick jag uppdrag att sy såväl skjortor som kepsar. Förvisso innefattar mitt mönster även delar att försöka sig att på att sy en keps, men där går ändå min gräns. En keps inhandlas både billigare och mycket snabbare. Precis som t-shirtarna som de fick till sina nya byxor.

De kramar och pussar jag idag fick spontant är oersättliga och möjligtvis en lockelse att ge sig på ännu ett projekt. Dock inget kepsdito.

Pappan har avlagt löfte om att boysen ska få fiska krabbor. Min lycka vet inga gränser. 


      

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0