Nationaldagsbrum

Åh, det var så kul igår. Mc-träff, kortege, uställning med prisutdelning och näsan i solen hela dagen. Sen avrundades det hela med att min egen bullermek borrade upp symmetriska småhål i mina dämpare och plötsligt känner jag mig rasande tuff när jag drar iväg och cykeln gör nu äntligen skäl för sitt namn. För hur kul kan det vara, att vara en STOR Dragstar och låta som en symaskin, liksom.

Kortegen innehöll alla sorters hojar och alla sorters knuttar. Inga värstingar man ska va´rädd för precis, men säkert blir ändå en å annan trafikant småfunderad över diverse mindre eller ännu mindre vanliga applicationer och attribut. Döskallar är ju inte så mediokert, om man säger så.
Vad jag (som nybliven amatör) kunde räkna ut; fanns där både kristna knuttar som exmissbrukarknuttar och hela spektrat däremellan. Några kör japanskt medan andra håller sig till HD, både nytt och gammalt. En del körde antikvarianten medan andra kom med fabriksny krom. Vissa med lååång framgaffel när andra hade superkort. Där fanns oxå minicyklar och sidovagnar. Och det var gott om skägg och långa hårflätor förutom skinn, läder, nitar och kedjor. Alla sorters alltså - mest killar men även riktigt tuffa brudar och alla lika fascinerande.


16019-83
                                                                                                                Foto: Airam



Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0