Pass

Alla runtomkring har varnat för köerna man möts av på passenheten hos polisen. Det har sagts mig att det kan ta flera timmar. Fick på telefon igår veta passenhetens öppettider för sommaren och även damen i luren lät mig förstå att det kan ta lång tid.
Mitt nuvarande pass går ut i oktober. Ska man som jag resa till Thailand ska man ha ett pass som är giltigt i minst sex månader efter ankomst till landet. Jag har alltså en risig passpositition tidsmässigt.

Offrade min lunchrast idag. Stack per cykel som en oljad blixt till polishuset och ankom köbiljettapparaten exakt kl 12:00.
Hoppas min nuna inte ser alltför snopen ut på passfotot. Jag passerade nämligen ut från passexpedition exakt kl 12:06. Då var jag mätt på längden, fotad, man hade tittat i det gamla passet, jag hade signerat det nya samt betalt och fått kvitto.

Sex minuter för att skaffa ett nytt pass kan väl knappast kallas väntetid och kö....

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0