Väderfolk

Är det rätt av TV 4 att stänga av Tone?

Apselut, tycker jag.

Utan det minsta av vetenskaplig undersökning eller grund för vad jag här vill mena, antar jag ändå fritt att Tone och det andra väderfolket på tv med all säkerhet uppbär duktigt mycket mer i lön än vad tex sjuksköterskor, polis och lärarkår nånsin kommer i närheten av genom att bara göra sitt arbete. Det arbete som i samtliga fall krävt åratal av högskole och eller universitetstentor inkl feta räkningar till CSN. Och som fortsättningsvis kommer att kräva berg av empati, tålamod, god etik & moral förutom en övertydlig vetskap om att det aldrig går att göra ekonomisk karriär inom offentlig sektor, för att yrkestiteln ska kunna bestå.

Jag vill inte påstå att det krävts mindre studier för att presentera väder (det har jag ingen aning om), men jag vill definitivt påstå att det räcker med statistiken från förra sommarens väderprognoser som visar att endast 25% av vad som sas och visades i tv kom att stämma - för att jag ska tappa förtroendet för dem; tv-väderfolket. Ska de sen leva ut sin exhibitionistiska lusta med uthäng av halvnakna bilder i blaskorna är förtroendekrisen ett sant faktum och jag börjar plötsligt till och med missunna dem lönen.

Vad är mer ovackert än grandios gränslöshet?

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0