Rostig Handelsbod

Till salu: Trasiga hojväskor med rostiga nitar

16019-66

Men har jag tur, för det hade jag med banken - för femtio spänn skickar de ut kopia av kontohändelser andra kvartalet förra året - och då kan jag bevisa att väskorna är köpta vid Handelsboden Karlstad.

Löstagbara väskor där en upphängningsanordning på den ena, trots att den aldrig belastats med tyngre grejor plötsligt rostat och släppt. Väskorna är omvårdade med mjuka trasor och för ändamålet lämpligt skinnsmörja. De har aldrig varit ute i regn och de vistas alltid i lagom tempererat garage. Ändå är nitarna på den andra väskan fulla med rost. De kostade 1995kr.

En enda gång har jag besökt Handelsboden. När betalningen skulle ske för de grejor jag ville köpa, värvades jag att ansluta mig som medlem. Mina personuppgifter ifylldes, men tyvärr noterade tydligen inte Handelsboden alls vad som skedde. För idag kan ovanstående ej bekräftas. Däremot kan de se att jag handlat av dem i augusti-05 via internet. Men jag får deras katalog konstigt nog. De kanske bara skickar ut på måfå.

Usch, vilken uppförsbacke !

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0