Torghandel

Sen lördagseftermiddag vid Hötorget är en underbar hysteriupplevelse. Särskilt dagen innan MorsDag.
Damerna var milt uttryckt: ivriga, men det var egentligen inget emot vad torghandlarna var.

- Komåköp, komåköp! Billi bikett till mama. Inga pengar idag - betala imorgon!

Vart efter minutrarna gick blev buketterna både billigare och större.
För att inte tala om vad som hände med perenner, krukväxter, frukt och bär.

- Söta billiga gubbar! Komåköp! Två för tjugi!           16019-73

För varje varv jag passerade blev gubblådorna fler för samma tjuga. Och bigaråerna kastade de efter folk.

Jag stod en stund och väntade att få betala två Orkidéer. Samma där: Två för ett pris (120kr).
Eftersom jag tidigare blivit utsatt för robbningsförsök på just Hötorget, är jag alltid så nojjig för min handväska och just den där eländiga trängseln där alla (inkl ut) ville få köpa SÅ fina produkter till SÅ billigt pris som möjligt blev till slut så anstängd att jag valde att släppa de Orkidéer jag hade valt.
Döm om min förvåning när en lite äldre dam irriterade sig på mig att jag ställde tillbaks dem. Hon bokstavligen kastade sig över dem och kunde inte låta bli att informera att det var just precis dem jag hade valt: som hon ville ha *L*
- Jag tar dem!!! sa hon.....

Det kändes skönt, att göra en som kanske inte alls blir uppvaktad på MorsDag, lite nöjd.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0