Dubbelnamn

Träffade en man med - låt mig säga; en aning ovanligt  dubbelnamn idag.
Namnet var riktigt ovanligt.
Typ Arne-Sixten.
Vi samtalade. 
Under samtalets gång upptäcker jag att vi delar stjärntecken.

Problem ventileras.
Han får råd.
Att uppsöka en annan sorts hjälpande hand.

Hos "Kurt-Jörgen"

Mannen börjar gapskratta.
- Skrattar du så gott åt hans namn?
- Ja, det var en väldig konstig sammansättning på ett dubbelnamn.

Jag tar sats:
- Det kan man väl säga att Du också har?
- Javisst, det är ju därför jag skrattar. Tänk vad han och jag skulle kunna gapskratta tillsammans åt våra heltokiga namn.

- Du är ju Lejon - får man verkligen förlöjliga dig och skratta åt ditt namn?
- Bara om jag börjar först. Hade du här o nu sagt något lustigt om mitt namn hade jag blivit ordentligt förbannad.

(Jag instämde)

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0