Självbedrägeri

Uppdragsgivaren ville köpa min tjänst utan att  blanda in bemanningsföretaget.

- Nema problema, men jag vill få ut detsamma per timme.

Det kollades i lönesystemet.
Jag jämfördes med personer vilka befinner sig i samma åldersgrupp och antal yrkesår. Lönen prutades med exakt 33kr per timme.

- Nejtack, jag vet vad jag är värd och vad Ni får. Bättre upp, så kanske jag möter Er.
- Det går inte. Lönerna hos oss är offentliga, vi skulle få alla de andra på oss om Du får mer.
- Okej, då backar jag, men hör av Er om det kör ihop sig.
- By the way - beordras nu en ordinarie för kvalificerad övertidslön istället?

Tystnad....

- Ja, så blir det tyvärr.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0