Sommartidig

Att förlora kontrollen lite när man går över till vintertid har alltid känts som en ynnest. Plötsligt får man, jag en timma tillgodo.
Vaknade, i vad jag trodde: rätt tid. Efter fika och morgonbestyr styrdes kosan till tvättstugan. Den har varit bokad idag mellan kl 10 och 13 för det Airamska hemmet sen nån vecka tillbaka. Laddade masiknerna på utsatt tid och flyttade mitt lås en vecka framåt.  Kom sen ner en timma senare för pånyttladdning och fortfarande ovetandes om tiden, hörde jag någon utanför tvättstugedörren när min klocka var 11:10. Så blev det tyst och fem minuter senare anländer en kvinna med cirka 300liter tvätt. Glad i hågen klämmer hon i:
- Det är MIN tur nu!

Hmm, det var då jag insåg detta med att min klocka var ur led....

Men jag tänker ändå inte ha dåligt samvete. Ska man boka sig, ska man boka innan tiden startar. Annars finns risk att någon bara flyttat sitt lås....


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0