Stövelfynd

Lyckan är total.
Eller dubbel.
För att inte säga 2,63 gånger bättre, än utgångsläget.

Lever man på stor fot vet man att förtrycka förhoppning om skofynd. Eller ens förhoppning att hitta ett par passande skodon i en dussinbutik. Lever man på stor fot får man nöja sig med smalare utbud och till och med på annan ort. Men å andra sidan: i de smalare butikernas utbud finns flera och många i samma storlek i deras leveranskartonger. Så i de smalare butikerna får man alltid napp.
Dock inga fynd. I de smalare skobutikernas utbud kostar skodonen minst det dubbla mot i dussinbutikernas hyllor.

Skulle inte ha nåt, men äntrade i alla fall (den vanligaste) skobutiken.
Plötsligt hade jag ett par stövlar på foten som satt som gjutna. Det kändes som om de var formpressade för arttypisk fot från norden. Ville jag ha bruna eller svarta? Båda var lika sköna och lika snygga.
Jag VILL ha bruna, men hur står sig färgen nästa höst/vinter?
1300spänn är mycket, men ändå pyttelite för en som lever på stor fot och är van att köpa skodon i huvudstaden för minst det dubbla.

Det fick bli de bruna. Tillverkade i China.
Ursnygga och paketerade i prydlig kartong med stöd i stövelskaften.
Hjärtat bultade.
Det kändes som en shoppingkick att ha hittat ett par SÅ sköna skodon till SÅ vettigt pris i min hemstad.

På Coop Forum fann fötterna lite senare snudd på exakt likadana stövlar. Det enda som skiljer dem åt är en söm, två spännen och tillverkningsplats. De var gjorda i Taiwan.
Och så priset förstås!

Mina nya fina sköna bruna stövlar från Taiwan kostade bara 499 svenska kronor!
Alltså 38% av första stövelpriset. För att inte tala om hur billigt jag kom undan jämfört med min vanliga skoleverantör.

Tror jag ska sova med dem på inatt....


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0