Tusenlapp

Boysen har fått ett erbjudande. Att om de helt avstår från godis, snaks och läsk ett helt år, ska de få varsin tusenlapp. Den store räknade snabbt ut att ett sådant år egentligen innebär plus 1960kr därför att han i.o.m beslutet även skulle kunna spara hela sitt veckopengsbidrag. Optimistisk kille det där...

Jag föreslog att de startar den 1/1-07 för att ha lite tid på sig att fundera.
Avhållsamheten är inte mer konsekvent än att de är fria att käka godis o sånt på sina och varandras födelsedagar samt jul, nyårs och påskafton. Hamnar de i "knipa" på tex något barnkalas eller annan fest ska de först diskutera saken med mig. Tuggummi och fikabröd är samma som godis.

De store ringde nyss. De var hos sin mamma och skulle bjudas på bio.
- Kan jag äta popcorn på bion?

- Javisst, Du har ju inte startat godisfria året än!


- Jag vet, men jag bara övar mig på att fråga....


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0