Jourtandläkare

Finns det tre timmar på en söndag i det här länet.
Ett län där 275'000 personer har sina bopålar.
Tre timmar mellan kl 11:00 och 14:00

Och - må gud förbjuda - om en person vars påbörjade rotbehandling med lagningsprovisorium i en kindtand spricker, drar tandläkaren för enkelhetens skull ut den tanden.
De har väl inte tid med lagningar kan tänkas.

MIN KINDTAND SPRACK MITT ITU VID FRUKOSTBORDET !!

Och joursköterskan hänvisar till ordinarie tandläkare imorgon bitti.
Jotack, henne har jag väntat på sen i mars.
Tre gånger sen dess har jag på mitt eget initiativ fått komma till en annan tandläkare för att fylla på provisoriumet, som hon den första sa skulle hålla upp emot ett år.
Två gånger i augusti har de skickat brev om att det är tvungna att skjuta upp min tid och fan vet om jag får behålla det senaste budet nu i september.

Jag är så rädd.
Att det ska göra lika ont igen.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0