Avtackad

Och samtidigt ordentligt välkomnad blir man av kyrkoherden i min exförsamling om man som jag ber om urträde. I ett personligt brev där han själv med kulspetspenna undertecknar beviset.
På enochenhalv A4sida berättar han om att jag ändå är så väldigt välkommen för diverse konsultationer, men att jag nu inte längre får rösta i kyrkovalet och inte heller själv är valbar där. Nähä !?
Jag får heller inte anlita kyrkan för dop, konfirmation, vigsel eller begravningsgudtjänst. Nähä !?

Men jag får komma i jorden. Och jag ska veta att Svenska Kyrkan är en öppen folkkyrka som finns till för människors skull (med utropstecken). Ingen stängs ute för att den väljer att vinna tillbaka några tusen på att vara svartstrumpa.

Nice !
Då kan jag kanske komma dit i nya pjuck.
     Bilder: King Size Skor

Och kanske behöver jag inte ens välja. Insparad skatt räcker till flera par.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0