Glömsk i kubik

Den gamla snurriga modern går så sakteliga med på diverse säkringar. Därför har bl.a ett spislarm kopplats in. Som per automatik stänger av spisen när och om plattorna blir för heta.

Igår frågade jag rent allmänt om hon vill att jag ska markera när hon minns fel. Hon såg på mig skarpt och sa:
- Det förstår du väl själv att jag vill.

Hennes spislarm kopplades in för kanske fyra veckor sedan. Dagligen har jag fått höra att det är fel på spisen. Plattorna blir liksom plötsligt kalla. Och jag har förklarat att de ska slå av om det är risk för "överhettning". Upprepade gånger har hon ringt bostadsbolaget och sammanlagt tre fastighetsskötare har varit där.
Den senaste; en grann pojk från fjärran land hade tagit sig tid häromdagen och noggrannt och pedagogiskt förklarat mekaniken. Och där satt den! Äntligen förstod hon. Och ringde för att förklara för mig.

- Ja, just det, svarade jag.

- Vadå, visste du att det var ett sånt larm?

- Mm, jag har sagt det några gånger mamma...

- Men VARFÖR skämmer du ut mig på detta vis?  ÖBO:s personal har väl annat för sig än att springa hos mig och förklara självklarheter.


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0