Pysselkväll

Eller i alla fall försök till pyssel.
Det blev åtminstone ny vinterskrud till dörrkransen.
Är inte så nöjd, men får väl finlira en annan kväll.

image451

Men det finns det jag är nöjd med.
Loppis som sagt.
Hon skulle ha 295kr styck för Rolf Bergs årstomtar. Och jag upplystes om att hon höll noll i prutmån.
Jag själv upplyste dock inte att jag budat upp till 390kr/st hos Tradera förra veckan. Till detta kommer ju även fraktkostnader. Tror den ena gick för 460kr. Och det är billigt.
Bad att få ställa undan den med katt till på söndagen. Hon var tveksam, men gav efter till slut... den penninghungriga lopperskan... men hade dock den dåliga smaken att stänga sin butik före utsatt tid på söndan och mitt köp gick i stöpet. Trodde jag.

image452

Idag blev båda mina.
För en femhundring.

Is i magen är inte så dumt...

Kommentarer
Postat av: Ninni

Vilken fin dörrkrans! Visst är det roligare med egentillverkat? Önskar att jag var lika pysslig med, men det är jag tyvärr inte....

2007-12-06 @ 10:03:27
URL: http://www.ninni-e.blogspot.com
Postat av: Airam

Tack Ninni!
Med lite distans till det hela, är den trots allt rätt fin där den hänger och välkomnar. Den får duga ;-)

2007-12-07 @ 13:20:15
Postat av: Maja

Vilken jättevacker krans du har gjort! Nu blev jag pysselsugen - oj nu försvann det visst det lika snabbt. Så nu kollar jag in dina fina tomtar istället. Jag vill ha den med katten - snälla tomten kan jag få en sån :o)

2007-12-07 @ 20:44:19
Postat av: Airam

Maja - just den med katten är min absoluta favvis. Katten ser precis ut som om det vore min Lakrits som stått modell. Jag blir glad av de där tomtarna. Och "skulle" kunna ha fler, men nånstans finns väl en ände. Ska åtminstone inte köpa fler i år.
Tror jag ;-)

2007-12-08 @ 08:42:33

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0