Msn

Försökte mig nyss på en dialog på msn.
Med ett barn.

Tycker mig ha överseende i massor i att barn kanske inte alltid är bäst på meningsuppbyggnad och stavning, men vad ska de ha msn till om de inte ens är intresserade av att det är just dialog som är vitsen med chatt. Att man pratar liksom. Att det ska bli något sagt.

Naturligtvis skapar yngre generationer sina egna förkortningar som vi gamla kanske inte ens är välkomna att förstå och naturligtvis använder de språket lika slarvigt som irl, men varför anropar de varandra/oss om det inte är intressant med kontakt. Det är kanske bara en tävling. De kanske bara har msn för att synas.

Det är alltså nåt jag inte fattar.
Nej, det är två saker jag inte fattar.

Nr 2: Är det denna generation som ska ta hand om mig/oss inom kort?



Kommentarer
Postat av: Sofia Mann

:o


Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0