Barrfri


Tack och lov att min kvinnliga list fick vinna den dagen graninköpet skedde.

Jag: Vad kostar de?
Grangrabben: 225kronor
Jag: Du skojar!?
Grangrabben: Nej, det kostar de överallt.
Jag: Ånej - de tar 200spänn på alla andra ställen!
Grangrabben: Jaha, ja jag är bara vikarie.
Jag: Det brukar alla grangrabbar vara. Du knäcker extra till jul och har inte huggit en enda av dem. Var är de ifrån förresten? Tyskland? Huggna i oktober nångång?
Grangrabben: Tror du inte den här (det redan utvalda exet) passar fint hos dig?
Jag: Jovisst, men du får inte mer än 200kr för mer är den inte värd. Tänk så många granar du ska få kvar när folk märker att Ditt pris ligger i topp.
Grangrabben: Jag hugger gärna av foten åt dig och putsar den lite om du vill.
Jag: Kör till! Men den kostar 200spänn eller hur...

Och så blev det.
Trots att jag inte tittat mig omkring hos en enda granförsäljare innan. Priselappen var som granen - huggen.

Nu undrar jag om denna gosse hör ihop med Kalle Sändare på nåt vis. Han annonserade ju på sin tid om barrfria granar. Och det var dom verkligen. Inte ett barr så långt grenen räckte.

Mitt ex barrade av sig redan i bilen på väg hem till foten.
Och idag en dryg vecka senare var det bara att rista av den.
16019-256

Och vid närmre inspektion förstår jag grabbens fallenhet för att putsa till exemplaren.

16019-257

Varenda gren var putsad.

Nåja, jag fick den tjugo spänn billigare.....

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0