Golvångest

En snickare har tagit mitt uppdrag att lägga laminatgolv i mitt kök. Han kommer för inspektion imorgon och det bästa är kanske att köpa plattorna redan idag. Ifall han får för sig att fixa det hela på momangen. Men plötsligt vet jag inte vilket golv jag ska ha. Beslutsångest kan tänkas. Medan planerna smiddes förra helgen visste jag ju precis.
Jag trodde verkligen att jag visste exakt vilken färgton och struktur som tilltalade mig mest. Men nu när jag tittar på webben dyker det upp fler och fler som känns trevliga. Och nojjan vet inga gränser när jag står inför valet billigt, billigare, billigast. Det är ju ändå köksgolv i en hyresrätt som skall utsmyckas.
Förvisso har jag lovat/hotat hyresvärden att jag ska bo här tills dess man bär ut mig i träfracken, men under kan ju ske.

Kanske i alla fall...

Plötsligt kanske det slår in på V75, lotto eller triss.
Då ska jag ju köpa mig ett helt hus av parkett!

Nåja, i så fall har jag väl råd att fixa till golvet innan jag flyttar om det skulle bli nån slags efterräkning.
Nu tar jag beslut att det billigare golvet i antikek från Byggmax får bli mitt köksgolv.

Basta!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0