Rullakan

16019-258

Inspirerad av annan bloggare - som jag tyvärr missat vem det var- fick ett gammalt lakan komma till pass.
Lakanet, antar jag vara sen tidernas begynnelse. Kanske har det t.o.m legat på kistbotten att få pryda kommande sängar när hon blev gift. Kanske är det oxå hemvävt. Det kommer från Selma, min låtsasfarmor och tillika riktiga farmor till f.d sambon. Jag vet iaf att hon själv virkat spetsen. Både till överlakanen och örngotten. Vilken skatt!
Selma var född 1901 och dog 2001 bara sex månader innan hon skulle bli beaktningsvärda 100år gammal. Klar och redig in till sista andetaget. Hon själv var inte bara en skatt. Selma var en riktig juvel. På alla vis. Och nu får jag tillfälle att tänka på hennes varje dag, när hennes fantastiskt vackra lakan fått bli rullgardin i mitt sovrum.


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0