Urgammal

Boysen skjutsas hem. Det spelas en riktig discolåt på en av radions reklamkanaler och lillebror ber att få volymen höjd. Det rycker till i mina ben. Vi står still för rödljus och sittstuffar alla tre medan boysen upptäcker att mamman och gossen i bilen bredvid stuffar lika gott.

Storebror: Det är en skön låt det här. Man blir glad av den.

Jag: Mm, imorgon ska jag gå ut på krogen. Om de spelar den då ska jag dansa som bara den.

Storebror förskräckt: Ska DU gå på krogen???

Jag: Javisst, och jag hoppas att de spelar jättebra musik hela kvällen.

Tystnad....

Storebror: Jag trodde faktiskt att Du är för gammal för att dansa. På krogen ska man väl vara sådär 17, 18 år...

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0