Egenkar

Ýnte for att jag vill generalisera. Ýnte alls, men...
Ryssar ar egentligen ganska trista.
Och motbjudande.

Ýaf de ryssar jag tittar pa hela dagarna.
For sa mycket annat kan man inte nar dygnets alla timmar erbjuder intensivt studie av folk.
Just pa den har semesterorten: Kemer, verkar ryska folket ha hittat sitt semesterparadis. Ungefar som svenskarna har hittat Thailand. Och sakert ar det nagon dar som ondgor sig over vart folkslag.

Det draller av dem har. Ryssarna.
De eventuellt nyrika och hela svansen av wannabees.
De hors och de syns.
Och de havdar sina manskliga rattigheter pa de mest banala vis.
i hotellmatsalen stoppar de fingrarna i karotter och pa fat och provsmakar innan de tar for sig. Anda tar de for sig sa kopiosa mangder mat att man skams a deras vagnar nar minst en tredjedel lamnas till sophinken. Varje maltid! En annan typisk rysk rattighet ar att de konsekvent lamnar matbordet utan att skjuta in stolen efter sig. Eller att de konsekvent ska in i hissen innan folk gatt ut. Eller konsekvent sta kvar nar folk hopar sig och det blir trangt i gathornen. Plus att de skriker nar de talar till varann. Konsekvent som om de vore osams. Det kanske de ar forresten; jag har inte sett nagon av dem skratta annu...

Vid havet ar min rysstudie en aning mer tilltalande.
Och samtidigt en aning mer motbjudande.
Det ryska kvinnfolket badar med alla attribut de fick ner i  resvaskan.
Allt guld - bade akta och pa latsas.
Tingeltangelharspannen.
Tre centimetersnaglar i plast - garna dekormalade - precis sa som aven tanaglarna ar.
Huvudduk knuten pa hoften.
Hatt ( alla sorters: halm, med eller utan skarm, bahytt, cowboy osv).
Klackskor (pa stenstrand).
LAPPSTÝFT ! Jag holl pa att glomma lappstift. Det som omsorgsfullt malas med konturpenna i rott eller brunt nagon eller nagra mm utanfor lappkonturen och ifylles med rosabrunt eller knallrosa. De badar med lappstift. Massor - sa att det matchar den massiva ogonskuggan i ljusblatt...
Forutom att de flesta ryska kvinnfolk oxa anvander bikini av stringmodell. Och ar den inte string sa gor de enkelt om sin gamla bikini till string genom att dra upp hela byxan i stjartrannan...

Och roda blir de i solen.
Sa kollosalt roda.
Det ar kanske darfor de ser sa sura ut. For att skinnet branns...?

Men jag vill inte generalisera. Ovanstaende som kan betraktas motbjudande galler naturligtvis bara de ryssar jag studerat.

Och de kan ju foralldel ta en del svenskar i handen.
Sarskilt de svenskar (for det galler bara svenskar) som ar sa jakla smasnala att de tar med sig tomma petflaskor till matsalen for att fylla med gratisvatten. Maken till frackhet far man leta efter. Jag skams.

Ryssarna ar slappta pa gronbete efter alla tunga ar i strang kommunistisk anda. De maste fa prova sin frihet pa riktigt. Och de gor det trots allt ganska bra.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0