Nya databegrepp

Det är så häftigt med bloggar. Att läsa alltså. Man lär sig  allt möjligt man aldrig annars skulle komma i närheten av. Om man vill. Och förutom det får man inblick i allt möjligt personligt. Om man vill.

Idag har jag lärt mig två spännande saker.
En häftig grön kvinna lockade mig att ta reda på vad RSS - och  senare Feeds är.
Nu behöver jag inte - som om jag tyckte det var jobbigt - klicka runt bland favoritsidorna. Med Feeds får man de senaste uppdateringarna automatiskt. Och det kan nog med tiden visa sig vara riktigt fiffigt. Inte minst med  nyhetssidorna, men för all del även med bloggar man följer intensivt.

Och hos Åsiktskanonen blev jag nyfiken på hur man kan få statistik till sin blogg.
Och det är skojigt värre ska jag säga.
Kan inte hjälpa det, men staplar, diagram och icke minst kartor är spännande till tusen att följa. Den här bloggen är inte så frekvent påhälsad - att sätta statistikräknare här vore som att be om hängläpp, men min andra blogg; airamsmat kommer bli riktigt spännande att följa. Idag har jag tex fått upp ögonen för att både norge och finland hälsar på. Vad häftigt! Jag blir verkligen jätteglad av att veta det. Just nu står räkneverket på 214 sidovisningar och man har varit där från Malmö i syd till Lycksele i norr.

image347

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0