Pipparkakor

I det Airamska hemmet har det bakats pepparkakshus enligt tradition i många år. De senaste med boysen såklart. Förra året stod det klart för mig att de egentligen inte alls var så roade av själva bakandet och klistrandet och pyntandet som jag (min dummer) hade föreställt mig. Genom deras fantiserade och berättande hur bulldozer´s och andra vansinneskraschare så snart julen var över skulle få mosa hela pepparkaksarrangemanget förstod jag. Det är själva förstörandet efteråt som var häftigt. Därmed var det tack o hej till dåtid.

image435

Det är kanske dags att förnya sig.
Gå vidare.
Utvecklas en aning.
Den ene är ju tolv och den andre snart elva. Nångång ska väl även de få veta....        
image436
Hur roligt det "kan" va´.
Att baka med formar...

image437


Antingen 69kr styck eller med flådig ask och hela paketet för 229kr.
Det vore himla kul att se folks miner. Pipparkaksmåtten inköpes tex här.

Det är ganska kul med jul ändå. Särskilt när den förändras till det bättre....

Kommentarer
Postat av: Ninni

Ja! Såna pepparkakor hade ju vart kul!!! Och så god glögg till dem, toppen!

2007-11-26 @ 19:42:13
URL: http://www.ninni-e.blogspot.com
Postat av: Maja

Toppen, såna här pippi-peppisar skulle jag vilja göra och bjuda på. Synd att dom var lite dyra, för jag vill ju naturligtvis ha hela setet. Att välja, det är jag inte så bra på - Aftonbladet eller Expressen??

Gillar verkligen ditt fina hus :o)

2007-11-27 @ 20:33:07

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0