Segt

Det är mycke nu.
Veckan har varit späckad.
Heltidsjobb.
Halvtidsstudier.
Studiedag på annan ort.
Barn för tredje dagen idag.
Och morsan alla dagar...

På nåt eländet vis önskar jag att hon gick in i dimman på heltid.
Och naturligtvis samtidigt inte.

Varje vecka handlar jag mat för omkring en femhundring till henne.
Och kylskåpet gapar ständigt tomt.
Ändå är det färre och färre saker hon behöver för varje inköpstillfälle.
Idag var det bara mjölk.

Men så köper jag sånt jag vet att hon uppskattar.
Kokkött med ben.
Soppgrönsaker.
Rimmat fläsk.
Färsk fisk.

Och hon lagar.
Visserligen nästan bara ovanpå spisen numera, men kreativitet där har hon kvar.
är man inte färdig att paketeras på ett hem.

Trots att man inte riktigt vet vem jag är alla dagar...

Kommentarer
Postat av: Maja

Oj Airam, förstår inte hur du orkar?? Jag blir helt slut bara i tanken! Var rädd om dig!

2007-11-09 @ 20:27:04
Postat av: Airam

Tack Maja, jag är nog ganska rädd om mig ändå. Visst snurrar det frisk just nu, men samtidigt måste jag ha mycket omkring mig för att fungera. Det är ibland en strid på kniven men oftast harmoni trots hög stresshalt. Igår var det en aning mättat men så avrundade jag veckan med vin i mängd och både pub och krogbesök inkl dans & babbel. Nu är nog ordningen återställd :-)

2007-11-10 @ 11:22:50

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0