Ikeaintryck



Har varit på det stora varuhuset idag.
Summerar nu tre viktiga funderingar:
En bra.
En urtråkig.
En mix.

1. De har gjort en snabbkassa för oss som inte bygger hus som skall inredas från golvsockel till nock, eller vill fylla annat boende med fler än femton ikeatypiska detaljer. En självscanningskassa dessutom. Det gick ytterst fort och smidigt att ta sig ut ur varuhuset.

2. En köksa stod och spolade ägg vid handfatet i köttbullerestaurangen. När jag påtalade att det såg illa ut svarade hennes minst lika unga kollega att det inte "gjorde nåt" för att handfatet var "sterilt" och att de inte tvättade sig där. Jag undrar: varför sitter det vid höger sida om: tre behållare med diverse kemikalier alldeles vid detta handfat och varför sitter det en stor rulle papper på den vänstra sidan ? Och - jag undrar vad Ingvar Kamprad tycker om ovanstående?

3. Jag blev flera hundralappar fattigare av detta besök. På nåt som jag inte visste att jag var i behov av. Är jag utsatt för en IKEA-typisk försäljningsteknik tro? 

Kommentarer
Postat av: Maja

Ja, här du en till som alltid kommer ut med nånting från detta ställe. Var där i fredags och skulle inte ha nåt, men det blev ändå en del småsaker, vad sägs om små frottéhanddukar för 2 kr/st. Han är bra klurig den där Kamprad ;o)

2008-08-17 @ 12:27:12

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0