Kattpassage

Katten som går in till den tossiga morsan, tar balkongvägen. Det är en trevlig katt som kurrar, pratar och spinnande tar emot omsorg. På nåt vis har den katten berättat för sin kattkompis att det finns ett härligt härbärge hos morsan. Ett härbärge där man får räkor, tonfisk och blir borstad med den antika klädborsten. Men, kattkompisen är vare sig kelsjuk eller social. Och tyvärr kan den tossiga morsan inte hålla isär dem trots att den ena är långhårig och den andra mer som en bonnkatt.

I måndags hade hon med snörstumpar och tvättlinor riggat ett stopp för kattpassagen. Kattskrället hade utan anledning rivit henne och nu fick det vara nog på gratisäta.

Ikväll hann jag bara hem så ringde telefonen:

- Jaså, är du hemma?

- Ja, vart skulle jag annars vara?

- Tja, du kanske är ute och avlivar katter...

- Vad menar du?

- Katterna kommer inte längre. Jag tänkte att du kanske har avlivat dem?

- Mamma, Du har stängt dem ute för att den ena rev dig på handen. Du var trött på att de inte var lika snäll mot dig som du var mot dem. Du har ju satt för så att de inte kan gå in via balkongen.

- Näää, vet du vad - det har jag ALDRIG hört talas om!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0