Tevesoffa

Besiktigade min älskade, jättefina och alldeles underbart stiliga glidarhoj idag.
Min Yamaha Dragster 1100.
För första gången.
För både den och mig.

Gubbarna dividerade om vem som skulle få ta provturen.
Och jag fick anledning att misstänka en aning avundsjuka dem emellan.

Den som erbjöd sig att provköra, men som sluppit skitgörat,
hade inte tillräcklig övertalningsförmåga och förlorade.
Varpå han frågade mig:

- Är det en tevesoffa Du kör!?

 Foto lånat hos Fröken Inredningsnörd

Med mina önskereferenser måste den frågan ändå tas som en komplimang, ju.

Kommentarer
Postat av: Jellon

Mmmmm du har en "tevesoffa" - det låter ju underbart. Vad kul att du kör mc. Vi har också mc – en Suzuki Intruder 1400 :-) Jag kör inte själv tyvärr, som du gör. Men jag sitter mycket nöjt där bak och filosoferar och sjunger ofta högljutt i hjälmen så det immar friskt på visiret :-) Det är underbart att åka hoj! Lovely!!! Kram!

2008-08-19 @ 16:06:17
URL: http://jellon-jellon.blogspot.com
Postat av: Airam

Jellon - Hoppla!

Intrudermaskiner är fina grejor ;-)

Jag sjunger oxå. Iaf om jag har integralhjälmen på. När jag kör med kruka är det viktigare med attityd. Mycket rött på läpparna. Och fullt fokus på hur snabbt jag ska och kan accelerera ;-)

Tyvärr har det blivit alldeles för lite åka den här säsongen, men har vi tur blir det några fina turer framöver. Kör försiktigt! Kramar från Airam

2008-08-20 @ 19:57:00
URL: http://airam.webblogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0