Julbak-08

Vadårrå, får man inte baka hur mycket man vill eller!?
Vad ska en överambitiös person då göra för att synas...



Äsch, det är jul för mig.
Att spela och sjunga julmusik i högan sky.
Att trampa in degklumpar i köksgolvet.
Att sprida dofter i huset och mjöl i sina kläder.

För andra är det nåt helt annat.

Jag känner mig rik av att se resultatet.
Och av känslan av att få ge bort, till de som har andra intressen.

Den nogräknade ser att det bara är sex sorter, för
pepparkakorna räknas ju liksom inte. Eller saffransrutorna.
Den sjunde kakan, chokladbiskvien kommer till en annan dag.

Kommentarer
Postat av: Jellon

WOW!! vilket läckert kakfat!!!!! Mumma för öga och gom.

2008-12-14 @ 21:26:39
URL: http://jellon-jellon.blogspot.com
Postat av: Anna S

Vilket raketbränsle använder du!? Nej, skämt åsido, men du gör mig helt paff! Hur hinner/orkar du med allt?? Bloggar = flera, familj, jobb, plugg, bok.... Jag säger bara du är fantastisk!

Fast det ligger en hel del i det jag säger till bekväma svärmor: ju mindre man gör, desto mindre orkar man (inte snällt av mig, jag vet, men sant?!)

2008-12-15 @ 09:05:57
Postat av: Airam

Jellon - småfåglarna brukar bli nöjda, oxå ;-)

2008-12-15 @ 10:26:05
Postat av: Airam

Anna S - Jag är ganska strukturerad och duktig på planering (??) när jag väl har bestämt mig. Å andra sidan är jag en urdålig tevetittare. Och så är jag effektiv förstås. Bränslet heter entusiasm, tror jag. Jag gillar kort o gott att det "händer saker" hela tiden. Då finns inga gränser. TACK för Dina härliga kommentarer.

2008-12-15 @ 10:28:11
Postat av: Anna S

Oj, men det var roligt att du tycker! Blir själv glad av att kolla dina bloggar! Nu längtar jag mest av allt efter att "din" bok kommer ut! :) Då tänker jag skicka den till dej för signering, oss "syrror" emellan!! ;)

2008-12-15 @ 15:34:30
Postat av: Airam

Anna S - Det är klart, jag är kollegial ;-)

2008-12-15 @ 16:45:14
Postat av: jane

hej fin blogg du har!!!

vill du ha gratis kläder???registrera dej isåfall på denna länk:

http://www.gratisklader.se/Register.asp?r=124504

vill du dessutom ha gratis smink så går du in på denna länk:

http://www.gratismakeup.se/Register.asp?r=164433

allt gratis!!!

ha en bra dag!!!!!

2008-12-15 @ 16:53:48
URL: http://sladdertackan1.blogg.se/
Postat av: Maja

Vilka underbara kakor. Är det korintkakor längst upp?? Kanske Makalös (-a), precis som du :o) Såna hembakade är verkligen en favorit.

2008-12-15 @ 20:42:03
Postat av: Airam

Maja - Yes, Korintkakor, min egen absoluta favvis. Kokostoppar till 23åringen. Chokladdrömmar till lillebror, wienersnitt till mormor, bondkakor till storebror och nötrosorna uppskattar boyspappan. En sort till varje. Fast, mitt kakbak är mer en upprepning. Lite gammeldagsa kakor sådär. Som är trevliga att dela med sig av.

2008-12-15 @ 21:18:00

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0