Servicelägenhet

Den tossiga morsan är hyggligt klar idag.
Men sorgsen. Såklart.
Hon minns allt om "barna" från igår.
Tankar och oro som förföljde henne hela
natten.

Och hon beskriver sig själv som understimulerad.
Och förklarar att det "kanske" var så att hon
blandade ihop barna med längtan efter katten.

Och äntligen kom det:
- Jag kan inte ha det såhär, jag måste få komma till ett boende där jag får en chans att piggna till.

Lovar härmed och svär; att det ska ordnas med så snart det bara är möjligt.



Jag tror faktiskt att min gamla tossiga morsa kan bli ett lyft för de andra boende.
Och för personalen.
Och för mig.
Och allra mest: för sig själv.

Kommentarer
Postat av: Maja

Åh så glad jag blir och att det kom från henne själv. Jag tror definitivt att det vore ett lyft för henne. Hoppas att det finns några vettiga platser/ställen.

2008-12-16 @ 20:02:41
Postat av: Anna S

Instämmer med Maja! Vilken "lättnad" att det kom från henne själv. Hoppas nu att ni hittar något bra ställe i närheten där hon kommer att trivas!

2008-12-16 @ 20:17:43
Postat av: Anna S

Jo ja hrm.... glömde säga att idag är det premiär för min egen alldeles första blogg!!! Tack för inspiration & välkommen att ta en titt om du har lust!

2008-12-16 @ 20:39:54
URL: http://semlan72.blogspot.com/
Postat av: L80

Hoppas du hittar ett ställe där hon kan ha en katt.

2008-12-17 @ 13:07:04
URL: http://heltvanlig.webblogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0