Skräpkedja

I julklapp inköptes på H&M en vara för 498kr.


Den köpte jag redan den 11/11 och jag blev då muntligen
lovad i samband med att den slogs in som julklapp att
kvittot också skulle gälla som julklapp - dvs med öppet
köp till efter helgerna.

Jag arbetar själv i ett serviceyrke. Där går det inte an att
sura, kämpa och argumentera när man tycker att kunden
har fel. Där är det bara vassego: att vända andra kinden till.

Men på skräp-H&M börjar man tjattra och kämpa och ge
sig till att ifrågasätta om det verkligen inte finns något annat
som passar, när de inte vill ge tillbaka pengarna utan
istället erbjuda nåt jädra tillgodokontokort.

När sen chefen deras ringer upp fem minuter senare för
att påpeka att de är serviceinriktade , undrar man ju
över inte bara policyn utan hela konceptet.

Jag frågade om hon ringde bara för att berätta vilket
fantastiskt företag hon driver, för isf ville jag avsluta samtalet
bums - jag var ju sedan länge urförbannad både på hennes
butik och personal.

Då erbjöd sig människan att jag skulle komma åter med
tillgodokontokortet så skulle hon personligen köpa det av
mig - eftersom det finns massor att handla på H&M.

Hur lågt får en människa sjunka?


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0