Gåta

Vad får man av en blandning rödsprit, Ajax och svinto?

Svar: Klinisk rent badrum.

Egentligen borde jag kanske gå med i hyresgästföreningen. Men det kommer ändå inte ske under hela min levnad. Jag skulle bara behöva ett hot, även om jag inte tror det hjälper. Att betala närmare 6000 spänn för en lägenhet med badrum som dels fungerar som ventil för: inte minst röken från öppna spisen eftersom det finns ett litet fönster och stor ventil där och som man dels måste inta ställning före inträde i - gör att jag lackar ur. Maken till skitiga väggar får man leta efter. Och när nu den underbara solen tittar in får man plötsligt klart för sig att röksot och tvålrester parar sig med varandra. Kanske är det till och med en trekant med hårsprayen...

Det var inte helt lätt att balansera på en stol nertvingad i badkaret kan jag meddela, men skam den som ger sig.



Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0