Konvalecent

image527

Min härliga lilla fröken Strössel är sjuk.
Svårt leversjuk.

Och helt utan fjong på morrhåren längre.

Min övertygelse om att djur är priviligierade vad gäller förmånen att slippa lida, fick plötsligt stå på skam.
För min egosim. Och i viss mån pga för liten mental förberedelse.

Vet inte vad jag är mest ledsen över.
Att jag nonchalerar en nödställd väns privilegier eller rädslan att förlora henne.

Måste ändå lita på veterinären som tyckte det var etiskt att försöka.
Med intensivvård av dropp, cortison, antibiotika, B-vitamin och specialdiet.

Strössel smakade av den leverpastejliknande  dieten direkt vid hemkomst.
Det första hon ätit av egen maskin sen en knapp vecka.

Det kanske borgar för tillfrisknande...

Kommentarer
Postat av: Ninnie

Ojoj, stackars lilla kisse...Hoppas hon tillfrisknar, och blir bättre snart.

2008-02-11 @ 18:31:43
URL: http://www.ninni-e.blogspot.com
Postat av: Maja

Åh vilken söt liten Strössel. Jag lider alltid när djur är sjuka, alla djur, men känner speciellt med dig eftersom jag själv har två katter. Hållar alla tummar och övriga fingrar jag har, att hon tillfrisknar snart.

2008-02-11 @ 20:01:01
Postat av: Maja

Åh vilken söt liten Strössel. Jag lider alltid när djur är sjuka, alla djur, men känner speciellt med dig eftersom jag själv har två katter. Hållar alla tummar och övriga fingrar jag har, att hon tillfrisknar snart.

2008-02-11 @ 20:01:29
Postat av: susanne

Jag förökte ringa dig igår för att höra hur det gått. Stackars dig och stackars Strössel. Många kramar till er båda.

2008-02-12 @ 10:16:29
URL: http://hemmamammansliv.blogspot.com/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0