Spelberoende

Vi närmare eftertanke inser jag att det där påståendet om att jag inte alls är intresserad av digitala spel - faktiskt är en osanning. Spel har nog länge varit en slags ångesthanterare för mig. Men, jag har varit sparsmakad. Det har bara varit färgglada spel som går ut på att jag överträffar mig själv.  Inget blod, inga oljud och inte för att tävla med nån annan. Spel för spelidioter typ.

Det började för 25 år sen med Super Mario Bros...
16019-497
Och fortsatte några år senare med Game Boy Tetris...
som jag plågade min närmiljö med en hel sommarsemester.
image496

Sen var det ett mycket långt uppehåll tills jag förra året bokastavligen körde fast i Sobic School.
En tennisarmbåge av rang hindrade ett fortsatta missbruk.
image498

Just dessa dagar hanterar jag prestationsångest med Luxor Amon Rising.
image500

Och det är så himla kul...
och..... vansinnigt stressande.
Särskilt som jag faktiskt inte alls har tid att snöa in på nåt så patetiskt.
Ingenting lär man sig. Det enda det bidrar med att det absolut inte går att tänka på hemtentan under tiden...
 

Kommentarer
Postat av: Ninni

Haha, det är nog en och annan i mogen ålder som fastnar för spel av olika slag! Själv är jag helsåld på Betapet, en form av alfapet över nätet. Hur roligt - och vanebildande - som helst! Fast jag inbillar mej att det är väldigt lärorikt, man lär sig ju nya (användbara?) ord!

2008-01-02 @ 19:19:13
URL: http://www.ninni-e.blogspot.com
Postat av: Airam

Lockerska där - jag vågar inte ens undersöka vad Betapet är...;-)

2008-01-02 @ 23:45:53

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0