SEGERström

Han vinner kanske i år...

 Foto: www.sr.se

För mig i alla fall.
Sommarprataren Mikael Segerström.
Jag har alltid gillat honom och vet inte riktigt varför.
Efter filmen Darling är han min absoluta favvis inom sin genre. Vad det nu är. Skånskstockholmsk skådespelare kanske.  Eller för att jag tror att han ÄR som Bernhard i filmen. I sitt sommarprogram berättar han utifrån att folk tycker att rollfiguren är mesig att: "hellre en glad mes än en bitter tyrann". Det är tilltalande. Liksdom jag tycker att skånska är.

Det är kämpigt för såhär gamla människor som jag att arbeta dubbelpass. Men trots att jag borde svänga min stela gamla trötta kropp direkt i säng efter att ha varit igång mellan 07:30 och 22:30 finns ändå energi att lyssna på och koppla av till sommar i P1.

Idag får Mikael segerström reprisprata för mig istället för dagens pratare.
Det är en seger.

Kommentarer
Postat av: L80

Lyssnade också och gillar skarpt. Satt såklart och sjöng med i "En liden vid kanin".

2008-07-11 @ 12:20:14
URL: http://heltvanlig.webblogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0