Sommarfavorit

 Foto: www.sr.se

Underbar sommarpratare! Jag kommer att reprisera honom många gånger.

Och den dagen jag själv ska sommarprata, kanske jag berättar om när jag mötte Björn Ulveaus.
I Göteborg, en påskafton.
Jag skulle bara köpa nåt litet i en jouröppen kvartersbutik i närheten av Slottskogen där vi gått en skön vårpromenad. Min syster gjorde konstiga grimaser. Liksom min sambo. Någon mer hade kommit in i butiken. Och jag skulle uppmärksammas på någonting. Det var alldeles tyst därinne. Och butiksinnehavaren stod vid sin utsiktsplats bakom kassaapparaten och såg det hela. Att jag, liksom ormen i tecknade Robin Hood på julafton: snodde med huvet hit och dit för att se det där de ville att jag skulle se. Han såg det före mig. Och plötsligt skrek han rakt ut:

- Är du inte ABBA va!?

- Jo... pep Björn Ulvaeus försiktigt....

- WOW  ! ABBA i min butik va! Jag måste ringa Libanon. Och säga ABBA varit i min butik va!

Kommentarer
Postat av: L80

Sitter och lyssnar på reprisen nu. Vilken snäll röst han har.

2008-07-15 @ 16:41:57
Postat av: Airam

Ikväll har jag lyssnat på honom för gång nummer två. Har har verkligen en snäll röst. Och han förmedlar verkligen mycket snällt på nåt vis. Jag gillar honom skarpt.

2008-07-16 @ 23:27:42
URL: http://airam.webblogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0