Midsommarkatt

I en hel vecka har vi pratat om att hon ska käka sill och jordgubbar här på midsommarafton.
Varje dag.
Imorse ringde hon, tidigt som tusan och undrade över nån slags sillgratäng.
Antar att hon tog för givet att det var påsk.

När det nu är hög tid att hämta henne, meddelas att hon inte ska följa med.
- Näej, jag tänker inte åka runt på hela närkeslätten och visa upp mig!

- Men du ska ju bara hit och äta en sillbit med oss mamma.

- Det går inte hör Du väl!

- Varför då?

- Katten är sjuk.

- Då är det bäst hon går hem till sig. För det är ju inte Din katt mamma.

- Nej, men jag har lovat att jag ska stanna inne med henne idag.

- Lovat ägarna?

- Nej, det har jag lovat katten.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0