Plattsamtal

Satte mig på en bänk vid Sergels torg för vätskekontroll på eftermiddan idag.
Att titta på folk kan roa mig hur länge som helst.



En meter ifrån mig i sidled satt en snubbe och sov. Förmodligen på heroin.
Och en meter framför mig stod en pigg rackare av arten fiskmås och glodde.

Plötsligt vaknade den sovande.
Och sa på knagglig svenska att han inte tålde "denna där"

- Varför då?

- De äter allting. Mat, kräk och cigaretter.  Sen skiter de överallt. Och skriker högt som fan har jag hört. De stör.

Plattan som sagt....
De är inte utan, att jag själv tycker att fiskmåsar är ganska duktiga renhållningsarbetare.


Kommentarer
Postat av: Maja

Vem har lärt alla fåglar och även andra djur att det finns mat inne i våra samhällen?? Kan det vara vi människor som lämnar rester och sopor överallt som är ätbara?? Visst är det konstigt att dom har fattat det och att dom återkommer för att ta del av detta. Håller med dig dom (fåglarna m fl) gör ett jättejobb :o)

2008-06-26 @ 23:42:11

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0