Semesterplaner

Tänk om det blir Sicilien...

Ringde min högst rankade resebyrå häromdagen. Det var inte min favoritförsäljare som svarade, och man vill ju inte verka rigid, så jag gav grabben som fanns i luren en chans.
Den får han inte fler gånger nu. Stereotypa semesteranläggningar med bamseklubb, åtta barnpooler och svenska köttbullar med mos på menyn gör sig icke besvär. Och i alla fall inte till priset ev 12-13 tusen för två veckor.

Idag var det favvisen som svarade.
Han som förstår.
Han som hittar smultronen.

 Lånade bilder från Apollo

Känner att det är precis dessa vyer jag behöver för att ladda batterierna. Och, anledning att ladda detsamma i kameran.



Och jag känner tydligt att den Sicilianska maten är precis vad jag behöver.

Tänk om...

Kommentarer
Postat av: Ninnie

å, det ser fantastiskt ut...vill åka dit! Jag har funderat på Sicilen många gånger, fast det har än så länge bara blivit funderingar. (Men jag har just nu en annan resa framför mej, om tre dagar sitter jag på ett plan till Nerja, Andalusien!)

2008-06-11 @ 21:40:14
URL: http://www.ninni-e.blogspot.com
Postat av: Airam

Ninnie - Andalusien - Wow! Hoppas Du/Ni får det riktigt gott. Antar att det blir massor av god mat om inte annat - och bara det är ju anledning nog att resa. Sicilien ligger kvar ;-)

2008-06-12 @ 18:50:23

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0