Målning 2

Min avlutade, träiga och guldiga period är för länge sen passé. Åtminstone i hall och kök. En ganska nyinflyttad byrå och guldspegel helt utan känslomässiga relationer till mig som ägare, har fått sett sig besegrade av penseln med vit färg. Och nu trivs vi plötsligt tillsammans.

Före

Efter


Och den förfärligt pråliga spegeln, som mest fått husera på vinden;


blev inte så dum

Vart ska sleven Strössel vara, om inte mitt i grytan


Jag längtar verkligen efter att "den där" mattläggaren ska höra av sig. Det gula golvet interagerar synnerligen med det nya vita. Det är märkligt hur man känner när förändring och förnyelse satt sina klor i en. Då måste ALLT ändras på momangen. Åtminstone hos mig...

Kommentarer
Postat av: Maja

Åh va´ fint du har gjort :o) Önskar jag hade ditt "up & go"! Spegeln är ju helt underbar med sina små snirkliga detaljer. Klart att Strössel ska vara med, det finns inga mer nyfikna än katter :o)

2008-03-16 @ 21:40:31
Postat av: Ninnie

Å, vad fint!! Du är ju så händig med penseln, tänk om jag kunde få lite såndär händighet, eller framförallt TID, då skulle jag också pensla både här o där.

2008-03-17 @ 20:02:31
URL: http://www.ninni-e.blogspot.com
Postat av: Airam

Ninnie - jag har ingen tid heller - jag bara målar ändå... :-)

2008-03-19 @ 00:39:01
Postat av: Airam

Maja - nej det är märkligt hur uppmärksamma och
nyfikna katter är. Minsta lilla nytt som kommer in i huset bara MÅSTE undersökas. Noggrant.

2008-03-19 @ 22:06:58

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0