Tidsmaskin

Vill inte vara omöjlig på nåt vis.
Det kan kanske hända att mor min har tillgång till nån slags tidsmaskin.

Förra gången jag fick ett slags tveksamt påstående ryckte jag på axlarna och tänkte på hennes dimma. Den som gör att hon inte riktigt minns samma saker som jag längre.

Då påstod hon att hon hade dansat så många gånger så, med Tobias Karlsson från Lets Dance. Och att det var anledningen till att hon inte tittade på programmet. För att hon hade sett honom dansa så mycket redan.

image552 Foto: Tv4

Ikväll ringde hon strax efter kl 21:00.
Och frågade om jag hade lagt mig...

Jag gjorde konstfelet att svara med en egen fråga. Nämligen:
- Har Du tittat på En annan del av Köping?
- Nä, vet du vad. Jag har fått nog av den där flickan som skrattar för mycket. Jag var ju där på studiebesök flera gånger och fick nog redan då.

image553 Foto: Tv4

Alltså, hon är född 1929.
Hon slutade arbeta 1992.
Och hon slutade definitivt att dansa på lokal 1990.

Fast, hon kanske kan backa tiden på nåt vis?
Vad vet jag.


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0