Behåar

Den gamla ska opereras imorgon.
Det har hon informerats om sisådär femtioelva gånger.
Ändå höll hon på att packa ihop idag, när jag för femtiotolfte
gången sa att det är imorgon det sker.

Två timmar senare ringde hon.
För att meddela sitt ev kommande frånfälle.
Rännskita.
Och "nästan" vomering al grande.

Det enda orsaken att jag skulle ställa in det
hela, såhär i systerstrejktider skulle om möjligt
vara ett frånfälle, på riktigt.

Så jag sa, att hon fick slafa hos mig inatt.
För att slippa bli så pressad och rädd.

Nu är hon hämtad, matad, medicinerad och nattad.
Och behåarna är på plats.

Hon hade nämligen ingen på sig när jag hämtade.
För att alla "hade försvunnit".

Det förvånade mig inte alls när jag packade
upp hennes väskor - två handväskor av typen
shoppingkasse - fullproppade.

Där fanns bland mycket annat: fem par trosor.
Och fyra behåar.

Kommentarer
Postat av: Maja

Hon har verkligen laddat :o) Nu känner hon sig säkert trygg hos dig. Hoppas att operationen går bra.

2008-05-20 @ 23:31:19
Postat av: Airam

Maja - Operation gick kalasbra. Tack för Din omtanke!

2008-05-21 @ 19:08:21

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0